Minecraft
Minecraft je nezávislá počítačová hra napsaná v Javě Markusem "Notchem" Perssonem, aktuálně vyvíjená firmou Mojang pod taktovkou Microsoftu. Je to tzv. sandboxová hra, ve které si hráč může dělat, co se mu zachce. V tomto případě je hráč vrhnut do krychlovitého 3D světa, kde si musí sám nasbírat materiál na stavbu obydlí a na výrobu nástrojů. Ve hře je aplikován efekt dne a noci. V noci a ve stínu se objevují příšery.
Hra se stala jednou z velmi rychle rozšířených her Java na světě. Podle odborníků hra Minecraft rozvíjí kreativitu.[10] Na oficiálních stránkách hry si po registraci lze zahrát neplacené demo.
Obsah
Herní módy a stupně obtížnosti
Čas označení je 21. 1. 2015 18:02:50 SE(L)Č, tj. ke smazání může dojít 4. 2. 2015 18:02:50 SE(L)Č.
{{subst:Významnost autor|Minecraft}} --~~~~
-
Herní módy:
- Survival (Přežití) – Základní mód. Hráč se snaží přežít v nehostinném světě – obstarává si jídlo, brání se proti nepřátelským stvořením, staví dům, farmaří. Po smrti je možné pokračovat ve hře.
- Hardcore (Nemilosrdná hra) – Stejné jako survival, ale hráč má jediný život (20 bodů života), po jeho smrti se celý svět smaže. V hardcoru hráč nemůže měnit obtížnost, je zde k dispozici pouze "hardcore", která je velmi podobná "hard".
- Creative (Tvořivá hra) – Kreativní mód. Hráč může létat, okamžitě ničit všechny bloky a má přístup k neomezeným zásobám surovin. Může také ničit podloží (angl. bedrock). V survival módu nezničitelný blok.
- Adventure (Dobrodružná hra) – Na rozdíl od předchozích módů se zde bloky nedají bořit, ani pokládat. Hráč může provádět interakce pouze se stvořeními, předměty a některými bloky (např. tlačítka).
- Spectator (Divák) – Podobné, jako adventury, ale není možná vůbec žádná interakce s prostředím. Může prolétávat bloky a může se dívat z pohledu hráčů a mobů. Hráč jen létá a pozoruje svět. (1.8)
-
Stupně obtížnosti
- Peaceful (Mírumilovná) – Nejsou zde žádní nepřátelé kromě Enderdragona, hráči se doplňují životy automaticky a hlad je vypnut.
- Easy (Lehká) – Hráč dostává menší zranění od nepřátel a výbuchů, při hladovění se život sníží na polovinu (5 srdcí).
- Normal (Střední/Normální) – Základní obtížnost hry, při hladovění hráči zůstane jen půl srdce (1 bod života).
- Hard (Těžká) — Hráč dostává větší zranění od nepřátel a výbuchů, zombie mohou ničit dveře a hráč může vyhladovět k smrti.
Dimenze
V základní hře jsou tři dimenze: Overworld, Nether a The End. Různé modifikace mohou přidat další dimenze, např. Moon, Aether, Twilight Forest či Ore. Jednotlivé dimenze jsou propojeny portály, přičemž struktura každého z nich (použité bloky, tvar, způsob aktivace…) je závislá na dimenzích, které propojuje.
Všechny lokace ve hře jsou náhodně generovány podle počátečního seedu.[11] Při přesunu na nové místo se svět automaticky dogeneruje.
Normální Svět
Overworld (okolní svět) je dimenze, ve které se ze začátku hráč objeví. Existuje od vydání prvního Minecraftu. Na výšku má 256 bloků. Od verze Beta 1.0 je spodní část mapy ohraničena skalním podložím (bedrockem), který lze zničit pouze v creative módu. Volně se zde pohybují zvířata a v noci se objevují monstra. Svět je složen převážně z hlíny, kamene, štěrku, písku, vody a rud.
Generují se zde struktury jako dungeony, chrámy v džungli, opuštěné doly, trhliny, jeskyně, jezírka, řeky, pevnosti a NPC vesničky. Obsahuje velké množství biomů, jejich variací a několik technických biomů, každý biom má svoji určitou teplotu, která klesá o 0,05 každých 30 výškových bloků; pokud je teplota nižší než 1,5 tak v biomu bude pršet, a pokud je nižší než 0,15 tak biom je sněžný/zamrzlý. Mezi biomy patří: lesy, pouště, džungle, bažiny, planiny, oceány a mnoho dalších.[12]
Nether
Nether (podsvětí) je dimenze podobná peklu. Do Netheru se lze dostat pomocí portálu, který se vyrábí z obsidiánů. Výšku i "nekonečnost" (Overworld není nekonečný, má 64000x64000 bloků. Je tedy rozlehlejší než Země.) má stejnou jako Overworld , ovšem souřadnice oproti Overworldu jsou 8krát menší – uražení 1 bloku v Netheru je jako vzdálenost 8 bloků v Overworldu.[13] Nether tvoří zejména netherrack a láva, a občas se vyskytne i soul sand, glowstone, či quartz ore. Bedrockem je ohraničen zdola i shora. Nachází se zde Ghasti, Blaze, Magma Cube, Skeleton, Wither Skeleton a nejpočetněji Zombie Pigman. V Netheru se také nalézají Nether pevnosti z Nether Bricku, ve kterých se spawnují wither skeletoni, blazové i normální skeletoni, které jinde v Netheru nepotkáte.
Nether byl přidán ve verzi Alpha 1.2.0 (Halloween Update) a podstatně vylepšen ve verzi 1.0.0 (Nether Update).[13]
The End
(zkracováno na End) je závěrečná dimenze (po dostání se z ní hra pokračuje), do které se hráč dostane po doplnění ender očí do v survivalu hráčem nestvořitelném portálu (od 1.3.2. lze postavit v creativu) ve strongholdu. Objevuje se tam boss – Ender dragon, který létá a vystrkuje hráče přes okraj povrchu, a velká spousta Endermanů. Celá dimenze je stvořena z Endstone a obsidiánu. Z End bloku je tvořen povrch, z obsidiánu věže na kterých jsou Ender Crystaly, kolem kterých drak když proletí, získá HP (životy); ty hráč musí zničit, načež explodují a můžou poškodit i draka, pokud z daného krystalu zrovna čerpá životy když jej hráč zničí. Po zabití draka z něj - kromě ohňostroje - začnou padat zkušenosti (XP) a pod drakem se vytvoří portál zpět do Overworldu, a dračí vejce. Dračí vejce se sebere tak, že se před něj dá normální píst, a ten se aktivuje. Po vstupu do portálu se zobrazí závěrečné titulky a hráč se objeví na svém spawnu (místo kde se objevíte např. po smrti), nebo v posteli, ve které se vyspal poslední noc. Za zabití draka hráč dostane achievement.
Typy map
Ve hře je dostupné celkem pět možností generování mapy:
- Default – Klasicky generovaný svět se všemi biomy.
- Superflat – Svět generovaný po patrech – v dané výšce terénu je vždy jen jediný typ bloků. Hráč může při generování světa zadat, v které výšce budou jaké bloky a které struktury (vesnice, pevnosti) se mají generovat; hra nabízí několik předpřipravených nastavení.
- Large Biomes – Klasicky generovaný svět, ale biomy jsou 16× větší.
- Amplified - Klasicky generovaný svět, ale výška terénu dosahuje až maximální hranice 256 bloků.
- Customized - Hráčem namodifikovaný svět (1.8)
Typy biomů
Typy biomů mohou být snadno k rozpoznání díky rozdílům v barvách trávy a listů v souvislosti s druhy bloků, jako kaktusy v pouštích a borovice v tajze. Jsou "náhodně" rozmístěny podle seedu.
V Minecraftu 1.8 jsou tyto biomy:
- Les − Lesní biom, je biom se spoustou dubů a bříz. Po použití příkazu /weather rain začne pršet, tak jako ve většině biomů. Naleznete zde vlky i jiná užitečná zvířata.
- Břízový les - Lesní biom, ve kterém rostou pouze břízy.
- Květinový les - Obdoba lesu, který se liší vysokým výskytem kytek.
- Roofed forest ("Zastřešený les") - Les, kde rostou speciální stromy - Temné duby, ze kterých je i speciální tmavé dřevo. Stromy jsou velice blízko u sebe a mívají kmen 2x2 bloky. V lese panuje tma a můžete zde proto narazit i ve dne na monstra. Roste v něm též vysoký počet houbiček.
- Poušť − Pustá krajina tvořená převážně pískem, velkými dunami, mrtvými keři a kaktusy. V tomto biomu neprší. Někdy lze najít cukrovou třtinu vedle jezírek vody. Bylo řečeno (avšak nikdy prokázáno), že na poušti se někteří nepřátelští mobové jako zombie nebo kostlivci spawnují častěji než v jiných biomech. NPC vesničané se spawnují běžně a pouštní oázy se v tomto biomu nacházejí výjimečně.
- Pláně − Relativně plochá krajina místy s nízkými kopci a velkým množstvím vysoké trávy (více než jakémkoli jiném druhu biomu). Občasně jsou k nalezení i stromy, avšak více najednou ve skupinách. Také se tu dají často najít rokle a jámy vyplněné vodou. NPC vesničané se v tomto biomu spawnují normálně. Vyskytují se zde koně.
- Ledové pláně - Pláně, které jsou celé pokryté sněhem a rostou zde řídce borovice. Nalézt můžete i Ledové pláně plné zmrzlých "Obřích hrotů ledu připomínajících stromy". Tyto hroty jsou ze speciálního ledu, který nikde neroztaje, což může být při natěžení užitečné.
- Savana - Jsou podobné pláním, ale mají jiné zbarvení trávy. Rovněž zde rostou akácie, ze kterých dostanete specifický druh dřeva, který jinde nenajdete.
- Slunečnicové pláně - Obdoba normálních plání, s výskytem slunečnic.
- Bažiny − Rovný biom obsahující zvláštní stromy často pokryté révou, a hodně míst výskytu jílu, písku a hlíny. Voda, tráva, listy, réva a vůbec celý biom jsou výrazně tmavší. Na vodě se nacházejí plovoucí listy leknínu. Houby a cukrová třtina jsou v tomto biomu obvyklé, a v tomto biomu mohou stromy někdy vyrůst ve vodě.A je zde noci velmi častý spawn Slimáků. Od verze Beta 1.8 do verze Minecraft 1.0, kvůli velmi tmavé barvě vody a trávy v tomto biomu byl drastický rozdíl barev na rozhraní mezi bažinou a jiným biomem. Od verze 1.1 byl přechod udělán méně výrazným.
- Tundra − Skoro plochý biom pokrytý sněhem. V tomto biomu neprší, ale sněží. Jezera a řeky zamrzají a stromy jsou vzácné. Formují se kopce, ale jsou spíše jako hory. V tomto biomu roste i cukrová třtina, ale rychle sama vyskakuje ze země když se načítají chunky, protože voda vedle třtiny zamrzá. Tundra je často výrazně větší než jiné biomy. Před nedávnem byly duby v tundře změněny na borovice.
- Tajga − Krajina s velkým množstvím borovic/smrků a mdlé šedo-modré trávy. Také vlci jsou tu k nalezení častěji než v jiných biomech. Od verze Beta 1.8 je větší pravděpodobnost, že se hráč spawne v jednom z těchto biomů. Sněžení se v tomto biomu vyskytuje po verzi Minecraft 1.1.
- Mega tajga - Tajga, kde rostou znatelně větší stromy a naleznete zde podzol i moss stone.
- Hory − Krajina s vysokými horami, mdlou šedo-modrou trávou a několika málo duby, přidaná v 1.8 Adventure Updatu. Před tímto updatem byly hory k nalezení všude, ale teď jsou mimo tento biom velmi neobvyklé. Srázy, vrcholy, údolí, vodopády, působivé převisy a mnoho dalších struktur se formuje právě v tomto biomu a vytváří tak spoustu překrásných výhledů, kterými se mohou hráči kochat. Značným riskem je tu padání, protože je tu mnoho skalních říms a náhlých poklesů terénu, často špatně viditelných, a poklesy terénu mohou být tak velké, že mohou způsobit vážné nebo i smrtelné zranění. V tomto biomu lze nalézt i více podzemních jeskynních systémů než v jiných biomech.
- Oceán − Velmi rozsáhlý, otevřený prostor složený výhradně z vody, s podvodními reliéfy jako malé hory a roviny a na dně je obvykle písek a jíl. Oceány mohou být často i 30 bloků hluboké a občasně lze najít i malý ostrov jako malou verzi jiných druhů biomů. Vstupy do podzemních roklí se dají najít na dně oceánu, stejně jako opuštěné doly (jejichž horní části jsou převážně zaplavené kvůli blízkosti oceánu). Oceány mohou být přes 25 000 bloků široké. Některé jsou zamrzlé.
- Řeky - uzavřené říční koryto, které prochází skrz jiné biomy. Jsou výhodné pro rybaření a dobrým zdrojem claye (jílu), usazeného na dně. Mohou být i zmrzlé.
- Houbový biom − Tento výjimečný biom se skládá z ploché krajiny a vysokých kopců, má podhoubí místo trávy a obvykle se vyskytuje jako ostrov daleko od mapy spawnu. Je to jediný biom, kde se velké houby mohou vytvořit přírodně, a kde houby mohou růst na slunečním světle. Jiní mobové než houbokrávy (včetně nepřátelských mobů v noci) se zde nemohou spawnovat. To zahrnuje i jeskyně, opuštěné doly, atd.... pod houbovými biomy je prozkoumávání relativně bezpečné. Nicméně, opatrnost je při prozkoumávání na místě, protože někdy mohou ostatní biomy zasahovat do houbového a spawnery monster by mohly být stále aktivní.
- Džungle − Biom přidaný ve snapshotu 12w03a. Skládá se z vysokých, dva bloky širokých stromů spolu se spoustou menších stromů. Krajina je svěže zelená a vcelku kopcovitá, se spoustou malých jezírek vody. Díky těmto kopcům, je u stromů možné dosáhnout výškového limitu (opraveno ve snapshotu 12w06a). Je to jediný biom obsahující kapradí od jeho odstranění ve verzi Beta a tento druh stromů. Džungle se budou generovat jen ve světech vytvořených při používání nebo po snapshotu 12w03a. Listové "keře" pokrývají většinu plochy země. Zároveň je tu velké množství vinné révy, po které se dá lézt (pokud je zezadu přímo připevněna na blok), a tak hráči dovoluje dosáhnout v džungli snáze větších výšek. Ve snapshotu 12w04a byli přidáni oceloti a mohou se spawnovat pouze v džunglích. Bylo naznačeno, že slimáci se v džungli budou spawnovat i na povrchu.
- Okraj džungle - Biom, který se vyskytuje na okraji džungle normální. Je charakteristický řídkým výskytem džunglových stromů, ovšem pouze 1x1.
- Pláže - Generované u pobřeží, jsou tvořeny pískem + pískovcem/kamenem/štěrkem.
- Mesa - Zvláštní biom, který je pokrytý vypečeným clayem - šest druhů barev, pískem, seschlými sazenicemi a pod zemí červeným pískovcem. Je vzácný.
Mobové
Mobové jsou živá stvoření, se kterými se hráč ve hře setká. Dělí se na několik typů podle chování a vlastností:
- Pasivní
- Nikdy hráče nenapadnou a někteří mu mohou být dokonce prospěšní.
- Mezi pasivní stvoření patří například vesničan, prase, slepice, netopýr, kráva a ovce.
- Neutrální
- Na hráče nezaútočí, dokud nejsou vyprovokováni.
- Mezi ně patří Vlk a Zombie Pigman. Při útoku na jednoho člena skupiny se brání všichni v okolí a útočí společně.
Enderman. K vyprovokování Endermana stačí pouhý pohled do očí.
- Agresivní
- Agresivní stvoření ihned útočí na hráče, pokud ho zaregistrují (16 bloků). Většina z nich potřebuje určitou úroveň světla, aby se zrodili (přichází za tmy).
- Mezi agresivní entity patří například: Creeper, Skeleton, Zombie, Ghast, Blaze, Witch a Wither skeleton. Speciálním případem je Spider, který se za světla stává neutrálním.
- Spideři (Pavouci) se dělí na Cave (jeskynní) a normální. Normální se nevejde do díry 1x1 bloku, Cave pavouk ano. Cave pavouk vám dá, narozdíl od normálního pavouka, jed, který vás dočasně zabíjí. Před pavouky se ochráníte převisem. Pavouci neumí lézt po průhledných blocích (sklo).
- Zkrocení
-
Některá zvířata může hráč zkrotit.
- Kočka (po zkrocení ocelota rybou) – plaší creepery
- Pes (po zkrocení vlka kostí) – brání hráče a plaší kostlivce
- Kráva, ovce, slepice, prase (nelze úplně ochočit, budou ale následovat hráče, pokud má v ruce pšenici [ovce, kráva], mrkev [prase,zajíc], semínka [slepice]) - vhodné k chovu: kráva = kůže+steak+mléko, ovce = vlna+maso, prase = maso, slepice = vejce+peří+maso,zajíc = maso+kůže+krmivo.
- Kůň - určen k jízdě, podržením mezerníku je možné skákat (dropuje kůži)
- Osel - velmi podobný koni, je možné do něj ukládat věci (má na sobě ,,brašničku), jezdí pomaleji
- Užiteční
-
Jsou vytvořeni hráčem.
- Iron Golem (může se též objevit ve větší NPC vesnici, zabíjí agresivní a některé neutrální moby, po napadení vás může zabít) a Snow Golem (sněhulák). Dalo by se říct že mezi ně patří i všechna pasivní zvířata a vlk.
- Bossové
-
Bossové mají složitější útočné vzory a pohyby. Mají také velké množství zdraví, a větší útok než běžná monstra.
- Ender Dragon – nachází se v Endu, po zabití se již znovu neobjeví a objeví se portál zpět do normálního světa
- Wither – lze ho vyrobit z 4 soul sandů do tvaru písmenka T a 3 wither skeletoních hlav (lebek); má více života než enderdragon a napadá všechny tvory kteří jsou živí. Po zabití z něj padne Nether Star, kterou lze využít pro výrobu Beaconu (=maják).
Vývoj a budoucí verze
Snapshoty
Ještě před vydáním další verze hry vývojáři pravidelně uvolňují tzv. snapshoty (náhled-snímky). Snapshoty se řadí podle data jejich vydání.[p 1] Později, pár dní před vydáním patche jsou uvolněny tzv. pre-release verze určené pro tvůrce modifikací.[p 2]
Minecraft 1.8
Mojang vypustil verzi Minecraftu 1.8, novinky:
- Slime Blocky - vyrábí se z 9 slimeballů, fungují jako "trampolíny" (když na ně hráč/entita dopadne, tak budou na bloku skákat dokud se nezastaví), mohou "přilepit" a posunovat bloky (pomocí pistonů).
- Granite, Andesite, Diorite - nové typy kamene, generují se ve velkých kusech podobně jako Gravel, a mohou být craftovány do tzv. Polished (vyhlazeného) Granite, Andesite, Diorite
- Nové typy sandstonu - pískovce, červený sandstone, generující se v messa biomech. Může být vycraftěn z červeného písku.
- Dveře - stakují se po 64, vyrobí se 3 místo 1. Přibyly nové dveře vzhledem k druhu dřeva ze kterého byly vyrobeny.
-
World Border - animovaná hranice mapy, která nedovoluje absolutně nic projít skrz, kromě toho, když jste ve "spectator" módu. Dá se upravit s těmito následujícími commandy:
- /worldborder center X Y Z - nastaví centrum hranice
- /worldborder set (velikost) [čas] - nastaví velikost hranice, může být i načasována, když se rozšiřuje tak zezelená, když se smršťuje tak zčervená
- /worldborder damage (buffer|ammount) (hodnota) - možnost buffer nastaví, za jaký počet bloků za hranicí dostane hráč/mob poškození; možnost damage nastaví míru poškození
- Spectator mode - hráč nemá žádnou interakci se světem, ani s páčkami, tlačítkami, dveřmi, atd. Může se dívat přes oči jiného moba či hráče, pokud na něj klikne levým tlačítkem.
- Endermite - nový neutrální mob, podobá se trochu Silverfishovi, ale je menší, a má fialové tělo. Spawnuje se občas, když se nějaký Enderman teleportuje.
- Guardians - noví vodní mobové. Vypadají podobně jako squid (chobotnice), mají modrou barvu, jedno oko a ocas s ploutví. Jsou vůči hráči a squidům agresivní. Hlídají totiž novou strukturu ve hře - podvodní palác. V něm se nachází i nové bloky jako Prismarine a Sea Lantern. Jeden palác vždy hlídá jeden velký guardian, tzv. "Elder Guardian". Na rozdíl od normálních guardianů je světle šedý, bere vám víc života a přidělá vám negativní efekty. Všichni guardianové "vysílají" při útoku paprsky na oběť.
- Rabbit - králíci, po zabití z nich padá králičí maso, králičí noha, můžou být ochočeni mrkví, zlatou mrkví a pampeliškou. Existují i 2 tajné varianty králíků, první je velmi vzácný agresivní králík s rudýma očima, a druhý je králík pojmenovaný name tagem "Toast". Druhý se však přirozeně nespawnuje.
- Opraveno 390 bugů (chyb ve hře).
- Mnoho vylepšení pro mapmakery, upgrade scoreboard systému a např. nové commandy jako /clone, /fill, /title, /particle, /entitydata atd...
- Bannery - vlajky, vycraftěné jako Sign ale s použitím vlny - nebo barevné vlny místo dřeva. Slouží k dekorativním účelům nebo k mnoha aktivitám na serverech (týmy, hry).. Vzhledem k jeho pestrým a barevným kombinacím může mít nesmírně obrovské množství variant. Ty se v creativu pomocí commandů můžou ještě rozšířit (max. počet vrstev pomocí craftění může být 6). Bannery se hýbou ve "větru".
- Armor Standy - držáky na brnění. Nejedná se o blok, ale o entitu (může se klidně vozit minecartem). V creative se mu může pomocí commandů nastavit mnoho různých parametrů.
- Paprsky majáku (beaconů) se dají obarvit s obarveným sklem.
- sponge (houba) získala opět své vlastnosti, přibila wet sponge (mokrá houba), která vznikne, když houba "vysaje" vodu v okolí pěti bloků. Jde ji vysušit v peci.
Systémové požadavky
[14] | Minimání požadavky | Doporučené požadavky |
---|---|---|
Procesor | Intel Pentium D nebo AMD Athlon 64 (K8) 2.6 GHz | Intel Core i3 nebo AMD Athlon II (K10) 2.8 GHz |
Grafická karta | Intel GMA 950 / AMD ekvivalent, od 1.7 s podporou OpenGL 2.1 | GeForce 6xxx / ATI Radeon 9xxx a více s podporou OpenGL 3.3 |
RAM | 2 GB[p 3] | 4 GB |
Pevný disk | 200 MB | 1 GB |
Ostatní | Java Runtime Environment (JRE) 6 a novější, internetové připojení pro online hraní |
Návody
Jelikož je Minecraft velmi komplexní hrou, hráči se v mnoha případech spoléhají na návody. Ty jsou důležité zejména z důvodu, že mnoho herních prvků Minecraftu není na první pohled zřejmých. Je celá řada oblastí, ve kterých se bez návodů běžný hráč zcela ztratí. Jde především o crafting, farmaření, redstonové obvody a vstup do různých dimenzí. K dalším návodům patří commandy a command blocky, jež se využívají v různých adventure mapách nebo na serverech. Od verze 1.7 jdou s command blocky dělat mnoho různých věcí, ale jejich použití vyžaduje složité tutoriály a hodně učení. Toto ale k přežití nepotřebujete, jde jenom o přídavek.
Pocket Edition
Úspěch Minecraftu vyústil i ve vytvoření verze pro mobilní telefony a tablety. Ta je v mnoha věcech omezená, přesto se jí prodalo více než 10 milionů kusů. Tuto metu překonal Minecraft: Pocket Edition v květnu 2013. Zjednodušeno je generování map i crafting, zcela chybí pokročilé funkce spojeiné s kolejnicem a Ruditem (neboli Redstonem)[p 4], ale přítomen je naopak cross-platform multiplayer mezi zařízeními s iOS a Androidem.
Herní modifikace a resource (texture) packy
Do Minecraftu se dají přidat různé modifikace. Jsou hlavně pro ty, které už klasický Minecraft přestal bavit a mohou si tam přidat od různých maličkostí, jako jsou obarvené postele, až po možnost komplexního těžícího, farmářského a třídícího systému. Tyto modifikace ovšem zvyšují hardwarové nároky. Jednotlivé modifikace se často sdružují do tzv. modpacků (Rival Rebels, Tekkit aj.).
Dále se do Minecraftu dají přidat texture packy, které mění texturu bloků a věcí, takže hráč si může Minecraft přetvořit k obrazu svému. Tyto texture packy byly od verze 1.6 přejmenovány na Resource packy, ve kterých se nyní dají změnit i zvuk, písma a jazyky.